Apple iTunes: Nefunkční detekce mobilu Apple iPhone

Pokud můj blog čtete pravidelně, víte, že jsem přešel z platformy Windows 10 Mobile na Apple iOS, konkrétně na iPhone 7 Plus. Tím pádem musím řešit také synchronizaci a zálohování telefonu. Nedávno jsem řešil problémy s nefunkční detekcí telefonu v aplikaci iTunes, která se používá pro počítače s Windows.

Pro synchronizaci souborů do telefonu a především také pro zálohy používám aplikaci Apple iTunes. Po téměř půl roce používání se mi stalo, že aplikace najednou mobil nenašla. Jak vidíte na obrázku, aplikace iTunes nezobrazovala připojený telefon k počítači jako obvykle.

Protože jsem si v té době předtím hrál s nastavením mobilu, přikládal jsem to změně nastavení. Po čase jsem však nemohl přijít na to čím to je.

 

 

Když jsem začal googlit zjistil jsem, že zdroj problému může být:

  • poškozený ovladač Apple Mobile device,
  • starší verze aplikace iTunes,
  • problém s konfigurací funkce AutoRun/AutoPlay

První dva uvedené problémy jsou uvedeny přímo v nápovědě pro Apple iTunes.

Pro zjednodušení celého problému jsem rovnou zvolil možnost aktualizace aplikace, protože při ní se logicky aktualizují i ovladače. Po dokončení aktualizace iTunes byl problém vyřešen, iTunes již připojený mobil k počítači detekuje.

Dále jsem si ověřil, že stav konfigurace funkce AutoRun/AutoPlay ve Windows nemá na chování detekce telefonu v iTunes vliv, detekce automaticky spouští iTunes i když jsou funkce AutoRun/Au­toPlay ve Windows zakázány.

 

 

Odkazy

 

Michal Zobec

Michal Zobec Senior IT Consultant, Project Manager ZOBEC Consulting