Co je to „double opt-in“ a proč musím klikat na ověřovací odkaz?
Asi jste se mohli setkat s výrazem „double opt-in“, například na mém webu, kvůli registraci do mého emailového oběžníku. Co to je? K čemu to slouží?
Co je to Double opt-in?
Termín „double opt-in“ znamená ve volném překladu něco jako „registrace do databáze kontaktů včetně ověření“. Tento název slouží pro odlišení od „běžné registrace“.
Jak Double opt-in funguje?
Jak jsme si psali, bavíme se tu o nějaké registrace do databáze kontaktů, například pro rozesílání emailových oběžníků. Běžná registrace proběhne zadáním emailu a případě doprovodných informací do emailu a to je vše. Nevýhodou je, že muže dojít ke zneužití osobních údajů, tedy že někdo vás může zaregistrovat bez vašeho vědomí.
Double opt-in pokrývá také ověření vlastníka e-mailové adresy, který vyplňuje formulář. Po vyplnění registračního formuláře tedy dojde k odeslání ověřovacího emailu s odkazem, který je nutné potvrdit. Obvykle se tím také ověří z jakého počítače (z jaké IP adresy) došlo k ověření, pro případný spor ohledně registrace.
Proč Double opt-in používat?
Z pohledu GDPR a také jednoznačnosti registrace je metoda registrace double opt-in v podstatě nutností. Jak z pohledu správce dat, tak i z pohledu ochrany práv samotného registrovaného.