Jaké potřebujete rozměry grafiky pro jednotlivé sociální sítě? (květen 2016)
Nedávno jsem pracoval na grafice pro sociální sítě. Řešili jsme
sociální sítě Facebook, Twitter, LinkedIn a Google Plus. Potřeboval jsem
pro všechny tyto sítě vytvořit profilový obrázek a úvodní fotografii,
nebo obrázek na pozadí. Na internetu je sice spousta návodů, ale bohužel ne
všechny jsou kompletní a aktuální.
Praktické zkušenosti s Facebook
Facebook změnil někdy v březnu 2016 rozměry grafiky (trochu zúžil
rozměry úvodního obrázku). Proto je lepší vycházet z aktuální
verze nápovědy.
- Rozměry profilové fotky pro Facebook 180 × 180 pixelů.
- Rozměry úvodní fotka stránky pro Facebook 828 × 315 pixelů.
U profilových obrázků a úvodních fotek s logem nebo textem můžete
získat lepší výsledek tím, že použijete soubor PNG.
Praktické zkušenosti s LinkedIn
Při práci na grafice pro LinkedIn, zejména pozadí osobního profilu jsem
narazil na různé potíže a zvláštnosti:
- je nutné se koukat na vlastní profil s načteným pozadím z jiného
účtu na LinkedIn, protože UI při zobrazení vašeho vlastního profilu
obsahuje prvky navíc, které v případě cizího profilu nejsou zobrazeny
(grafika se pak posune řádově o 10–20px výše). - pro ladění grafiky nemůžete použít anonymní zobrazení profilu,
protože v tu chvíli není vidět grafika na pozadí vůbec (proboha
proč?) 🙁 - je nutné se rozhodnout pro jaké rozlišení budete pozadí designovat,
protože LinkedIn s tímto nějak nepočítá a grafika se opět jaksi divně
pohybuje různými směry a je dost složité obrázek na pozadí přizpůsobit
pokud chcete vidět nějaké jeho prvky vždy. - obrázek pro firemní profil je snad nejmenší ze všech sociálních
sítí (což mne osobně dost překvapilo).
Rozměry obrázků na sociálních sítích
Až na výše uvedené rozdíly je seznam aktuální.
http://makeawebsitehub.com/…cheat-sheet/