Jiný pohled na záruku pro Software a možnosti reklamace

Před několika lety jsem zde na webu popisoval, zda je možné reklamovat Windows. Tedy požadovat záruku a v záruční lhůtě reklamovat počítač s nefunkčními Windows. Dnes jsem se setkal s moc pěkným článkem na podobné téma.

Před lety jsem řešil, zda je možné v rámci záruční lhůty reklamovat počítač s nefunkčními Windows. Dnes jsem se setkal s moc pěkným článkem na podobné téma. Ten velmi podrobně z různých stran popisoval rizika na zakázku psaného software – eshopu.

 

 

V tomto případě, je samozřejmě celý případ daleko komplikovanější. Nejpodstatnější je především to, že se jedná o na zakázku vyrobený software, na který je nutné pohlížet také jinak, než na běžně prodávaný krabicový software jako jsou Microsoft Office, Windows, či Adobe Acrobat.

Komplexnější je problematika již od samotného začátku ve stanovení pravidel, uchopení celého projektu a určení zodpovědnosti mezi dodavatelem (vývojářem) a zákazníkem.

Nicméně i přes tyto relativně drobné nedostatky je to moc pěkný článek ukazující co vše se může stát po převzetí projektu a kdo za to může 🙂

 

 

Samozřejmě stále platí především to, že software podléhá Autorskému zákonu a není možné k němu přistupovat jako ke zboží a domáhat se tedy práv, které prostě z Autorského zákona nevyplývají, na rozdíl od práv spotřebitele.

 

Odkazy

 

Michal Zobec

Michal Zobec Senior IT Consultant, Project Manager ZOBEC Consulting