JIRA Cloud: Rozdíly a omezení služby oproti řešení on-premise
Aplikace JIRA, provozovaná jako online cloudová služba může obsahovat různá omezení, nebo limity, zvláště v porovnání s lokálním řešením JIRA on-premise. Některá omezení mohou být jasná už z principu služby, některá méně. O jaká omezení se jedná?
V odkazech na konci tohoto článku, máte k dispozici odkaz na článek, popisující omezení, které má online služba JIRA Cloud.
Jaká omezení obsahuje aplikace JIRA Cloud?
V článku budu popisovat věci, které vadí primárně mě osobně, je možné, že s některými věcmi nebudete mít takový problém jako já 🙂
- Chybí možnost provozu na vlastní doméně. Pokud tuto věc zvládají konkurenti, jako Microsoft Office 365, Google Apps for Work, GitHub, nevidím důvod, proč tato možnost není i zde.
- Nemožnost importu workflow ze souboru. Nechápu důvody, možná byla tato feature zneužívána a Atlassian neumí vstupní data dostatečně ošetřit, ale je to docela otravná feature, zvláště, pokud jste správcem více (nezávislých) instancí a jste vy i uživatelé zvyklí na pokročilejší workflow. Jako pokročilý uživatel aplikace bych toto očekával jako základní feature bez omezení.
- Nemožnost konfigurovat poštovní server. To je z principu, očekávané chování.
- Integrace na externí adresářovou službu a správa uživatelů. Částečně lze toto očekávat, ale částečně bych očekával širší podporu, minimálně Azure Active Directory. Bohužel pro mne, Atlassian má asi raději služby Google, které jsou pro mne nezajímavé.
- Omezený výběr aplikací na Atlassian Marketplace (a šílené ceny). Aplikace a rozšíření pro JIRA Cloud mají svoje specifika a tedy ne každé rozšíření je podporuje. V praxi to znamená, že máte k dispozici asi 1/4 z celkově dostupných rozšíření na Atlassian Marketplace. Druhým nešvarem je většinou „vychcaná“ cenová politika autorů – autoři rozšíření požadují stejnou cenu za svoje rozšíření, jakou platíte za ten samý produkt.
- Velmi omezené možnosti customizace. Protože služba běží v cloudu, tedy na serverech mimo vaši kontrolu, jste silně limitováni a je téměř nemožné provádět customizace, na které jste zvyklí v řešení on-premise. Samozřejmě, můžete zkusit požádat podporu o některé úpravy, v některých případech se jedná o podporovanou možnost úpravy.
Mohlo by vás zajímat
Mohly by vás zajímat články s podobným tématem:
- Confluence Cloud: Rozdíly a omezení služby oproti řešení on-premise
- JIRA & Confluence: Nepříjemné chyby, které nejsou vyřešeny několik let
Pingback: JIRA & Confluence: Nepříjemné chyby, které nejsou vyřešeny několik let | Michal Zobec: Blog // ZOBEC Consulting
Pingback: Confluence Cloud: Rozdíly a omezení služby oproti řešení on-premise | Michal Zobec: Blog // ZOBEC Consulting