JIRA Cloud: Rozdíly a omezení služby oproti řešení on-premise

Aplikace JIRA, provozovaná jako online cloudová služba může obsahovat různá omezení, nebo limity, zvláště v porovnání s lokálním řešením JIRA on-premise. Některá omezení mohou být jasná už z principu služby, některá méně. O jaká omezení se jedná?

V odkazech na konci tohoto článku, máte k dispozici odkaz na článek, popisující omezení, které má online služba JIRA Cloud.

 

Jaká omezení obsahuje aplikace JIRA Cloud?

V článku budu popisovat věci, které vadí primárně mě osobně, je možné, že s některými věcmi nebudete mít takový problém jako já 🙂

  • Chybí možnost provozu na vlastní doméně. Pokud tuto věc zvládají konkurenti, jako Microsoft Office 365, Google Apps for Work, GitHub, nevidím důvod, proč tato možnost není i zde.
  • Nemožnost importu workflow ze souboru. Nechápu důvody, možná byla tato feature zneužívána a Atlassian neumí vstupní data dostatečně ošetřit, ale je to docela otravná feature, zvláště, pokud jste správcem více (nezávislých) instancí a jste vy i uživatelé zvyklí na pokročilejší workflow. Jako pokročilý uživatel aplikace bych toto očekával jako základní feature bez omezení.
  • Nemožnost konfigurovat poštovní server. To je z principu, očekávané chování.
  • Integrace na externí adresářovou službu a správa uživatelů. Částečně lze toto očekávat, ale částečně bych očekával širší podporu, minimálně Azure Active Directory. Bohužel pro mne, Atlassian má asi raději služby Google, které jsou pro mne nezajímavé.
  • Omezený výběr aplikací na Atlassian Marketplace (a šílené ceny). Aplikace a rozšíření pro JIRA Cloud mají svoje specifika a tedy ne každé rozšíření je podporuje. V praxi to znamená, že máte k dispozici asi 1/4 z celkově dostupných rozšíření na Atlassian Marketplace. Druhým nešvarem je většinou „vychcaná“ cenová politika autorů – autoři rozšíření požadují stejnou cenu za svoje rozšíření, jakou platíte za ten samý produkt.
  • Velmi omezené možnosti customizace. Protože služba běží v cloudu, tedy na serverech mimo vaši kontrolu, jste silně limitováni a je téměř nemožné provádět customizace, na které jste zvyklí v řešení on-premise. Samozřejmě, můžete zkusit požádat podporu o některé úpravy, v některých případech se jedná o podporovanou možnost úpravy.

 

 

Mohlo by vás zajímat

Mohly by vás zajímat články s podobným tématem:

 

Odkazy

Michal Zobec

Michal Zobec Senior IT Consultant, Project Manager ZOBEC Consulting