Krátké zkušenosti s Warhammer 40000 Dawn of War: Soulstorm Demo
Protože jsem fanouškem herní série Warhammer 40000: Dawn of War, nemohl
jsem dopustit, abych si hned nevyzkoušel nečekaně vydané demo. O svoje
zkušenosti se rád podělím s ostatními, informace o demu budou zatím
spíše telegrafické.
Informace v README
Vypadá to že obsah README souboru je již předpřipraven pro finální
vydání hry, čemuž odpovídá charakter celého dokumentu a naprosto
chybějící slovíčko DEMO.
Systémové požadavky finální hry by proto měly být takovéto:
Please note that Warhammer 40,000: Dawn of War – SOULSTORM does not
support MicrosoftR WindowsR 95, 98, NT, ME, or Vista.1. SYSTEM REQUIREMENTS
MINIMUM
Windows 2000/XP
DirectXR 9.0c (included on disc)
2.0 GHz IntelR Pentium 4 or equivalent AMDR Athlon XP processor
512 MB RAM (required for 8-player multiplayer games)
4.0 GB free hard drive space for installation
4× CD-ROM
64 MB DirectXR 9.0c compatible AGP video card with Hardware Transform and
Lighting
DirectXR 9.0c compatible 16-bit sound card
Keyboard, MouseRECOMMENDED
2.4 GHz IntelR Pentium 4 or equivalent
512 MB System RAM (required for 8-player multiplayer games)
NVIDIAR GeForce 3 or equivalent with 64 MB of Video RAM.
Sound BlasterR X-FitREQUIRED FOR MULTIPLAYER
1 disc/player per computer
Internet: Broadband, or 56k connection for online multiplayer play
Network: TCP/IP compliant network
Zajímavé je to především hned zezačátku, ale nemusíte mít strach,
není to tak žhave s nepodporou Windows Vista. Osobně totiž používám hned
Windows Vista Ultimate English x64 a hra mi jede naprosto bez problémů tak
jako původní hra Dawn of War a její všechny datadisky (Winter Assault a Dark
Crusader).
Obsah dema
Demo v podstatě používá stejný engine hry jako Dawn of War – nikde
nebyla vidět nějaká změna. Velikost instalace je cca 1,4 GB.
Demo obsahuje výukovou misi, jednu skirmish mapu a jednu mapu připravované
kampaně. Demo neumožňuje uložit rozehranou misi.
Hrát můžete výhradně za Dark Eldar, Sisters of Battle se prozatím
nekonají – vidět je však můžete v krátkém intru.
Jací jsou Dark Eldar?
Moje zážitky s Dark Eldars, bych hodnotil nejspíš jako příjemné
překvapení. Především prozatím jsem z dosavadních informací očekával
slabší jednotky s vyšší rychlostí pohybu – asi něco jako Eldar se
silnějšími zbraněmi. Místo toho jsem se setkal sice se slabší pěchotou,
ale velmi silnými vozidly.
Asi nejvíc se mi líbí tři jednotky:
- Talos – Talos je srovnatelný jako Chaos Defiler nebo Space Marines
Dreadnought. Je univerzální a dovede sklízet duše (Soul). Obrázky
v galerii včetně komentářů. - Warp Beasts – nenapadá mě srovnání, ale tato zvířátka kromě toho
že působí roztomile a mají pěknout šéfku (v případě upgrade), dovedou
také velmi dobře bojovat. Nevýhodou u nich bývá problém v případě
ztáty morálky kdy zešílí a rvou se navzájem nebo i s ostatními
jednotkami a nedají se v tu chvíli moc ovládat. zklidnit je můžete jedině
odskočit si na chvilku do Warpu pomocí tlačítka (časově omezeno). Obrázky
v galerii včetně komentářů. - Dais of Descruction – ultimátní jednotka podobné palebné síly jako
Space Marine Land Raider. Kromě velké palebné síly má speciální útok
který se dá pro změnu srovnat s útokem Commandera (viz. následující
obrázek).
Pokud vás zajímá hlavní novinka ve hře – létající jednotky –
Dark Eldar mají malinkou stíhačku Raven, je však omezena limitem třech
jednotek. Jejich účinnost je slušná ale naprostá většina jednotek se
ubrání sama od sebe takže zivotnost Ravena je mizivá.
Nejvíce se mi osvědčila při boji kombinace Talose s Warp Beasts pro boj
z blízka a z dálky je kryly dvě jednotky Ravagerů (něco jako létající
ekvivalent Space Marines Predator).
Počáteční boje však byly spíše zmatené, nejhorší bylo když jsem se
po hodině bránění setkal s průzkumnými mariňáky, kteří již byli
neviditelní a já jsem dosud neobjevil kdo dokáze odhalovat neviditelné
jednotky. Musel jsem si hru zopakovat a umí to Mandrake Squad, takže pak už
jsem neměl žádné problémy.
Systém staveb Dark Eldar je poněkud zmatený, důležité je především
stavět Slave Chamber, která umožňuje zvýšit počet jednotek podobně jako
Prapory Waaagh u Orků. Není potřeba jich stavět tolik stačí dohromady cca
4–6 pro plný počet, včetně vozidel.